Een contactformulier is handig op elke website! Klanten willen met je in contact komen op een laagdrempelige manier, hier is het contactformulier uitermate geschikt voor. Het helpt jou ook om aanvragen makkelijk te verwerken doordat je ervoor kan zorgen dat mensen verplicht bepaalde informatie invullen.
Je contactformulier bestaat uit een aantal dingen. De tekst, de velden en de manier waarop die wordt verzonden. Het is handig als je vooraf goed nadenkt over wat je wilt met je formulier en welke informatie je nodig hebt van een klant als die contact zoekt. Zo is het altijd handig om mensen hun email adres in te laten vullen en bijvoorbeeld een telefoonnummer. Je wilt ze natuurlijk graag bereiken als ze je wat sturen! Als je al je noodzakelijke velden hebt gemaakt en vormgegeven gaan we door naar de knop.
De verzendknop kan je weer vormgeven zoals je wilt. De tekst kun je veranderen, je kunt een icoon toevoegen of de kleur aanpassen. Maar het allerbelangrijkste wat we moeten instellen aan je knop is de manier waarop we het contactformulier gaan verzenden. Zodat jij het bericht van je klant in je inbox krijgt. Je kunt verschillende manieren gebruiken om je bericht te verzenden. Via WordPress zelf echter is dit niet zonder gebreken. Als je bij ons een hosting abbonement hebt regelen we voor jou een aparte manier van email verzenden. Om even te vergelijken: de WordPress manier is een sprinter naar Hoorn en onze manier is de TGV naar Parijs. Sneller, met minder stops en veiliger.